Reka Bentuk Iphone 6 Bocor Di Internet


CALIFORNIA - iPhone 6 dikhabarkan meluncur pada September 2014. Bocoran gambar telefon bimbit terbaru ini banyak beredar, termasuk gambar bahagian dalam atau kerangka iPhone 6.

Dilansir Neowin, Jumat (11/7/2014), maklumat mengenai iPhone 6 telah muncul, seperti kedudukan butang power yang berubah, pilihan skrin iPhone 6 yang lebih besar dan mengusung skrin sapphire. Terkini, beredar foto bahagian bingkai depan dari telefon bimbit baru buatan Apple.

Gambar terbaru ini tersingkap melalui sumber Apple.club.tw. Komponen ini seolah-olah akan bersambung dengan plat belakang dari iPhone 6.

Terdapat bahagian logam yang menjaga LCD terkena kenalan dengan komponen bahagian dalam. Belum diketahui apakah komponen ini kepunyaan model iPhone 6 yakni 4.7 inci atau 5.5 inci.

Maklumat yang beredar sebelumnya mendedahkan, melalui sebuah video di YouTube, skrin sapphire pada iPhone 6 aman dari goresan benda tajam seperti pisau.

Pengguna YouTube Marques Brownlee mendakwa mempunyai bahagian dari skrin iPhone 6 berukuran 4.7 inci. Kemudian ia cuba mencalarkan dan menusuk skrin itu menggunakan pisau.

Komponen tersebut tidak tercalar. Bahkan Brownlee juga cuba mematahkan skrin tersebut dengan diinjak menggunakan kedua kakinya tetapi paparan tersebut tetap kuat.