Tips Mengencangkan Payudara Secara Alami






Payudara bagi seorang wanita merupakan bahagian tubuh yang perlu mendapatkan perhatian lebih. Payudara yang indah dan kencang menjadi idaman bagi perempuan di mana-mana berada, namun seiring bertambahnya usia, proses kehamilan, melahirkan dan menyusukan anak, menyebabkan ketegasan dan keindahan payudara ini menjadi makin pudar pula.  


Untuk itu sangat penting bagi anda untuk melakukan rawatan yang baik dan benar terhadap payudara untuk mengekalkan atau ingin mendapatkan payudara yang tegang kembali, semaklah tips cara mengencangkan payudara berikut ini.

berenang
Ketika anda berenang, hampir semua otot tubuh digerakkan dan menjadi terlatih, termasuk otot didada dan rangkaian ikat penyangga payudara. Berenang rutin tidak hanya mampu mengetatkan payudara tapi juga dapat membentuk tubuh yang ideal dan indah seperti yang anda mimpikan.  

Gerakan Push up
Siapa yang menyangka, gerakan push up tidak hanya menguatkan otot lengan tapi juga mengukuhkan rangkaian ikat penyangga payudara, sehingga dapat membantu anda untuk payudara yang lebih kencang dan kembali ke bentuk ideal. Gerakan push up tidak harus dengan kedudukan push up yang berat dengan tumpuan tangan dan hujung kaki, kerana target bukan ke otot lengan melainkan ke rangkaian ikat penyangga payudara. Jadi push up cukup dengan tumpuan tangan dan lutut,
 


 sukan
Cara mengetatkan payudara yang kedua ini merupakan cara yang mudah anda lakukan iaitu dengan sukan rutin. Sukan yang sesuai anda lakukan untuk mengetatkan payudara adalah dengan senam tangan dan bahu.  


Caranya rentangkan tangan dari dada ke samping dan dari bahu ditarik ke atas, hitung masing-masing gerakan sebanyak 20 hingga 40 kali atau sesuai dengan kemampuan. Gerakan yang kedua adalah meluruskan tangan di depan dada kemudian ditarik ke atas secara bergilir-gilir antara tangan yang kanan dan yang kiri, lakukan sebanyak 20-40 hitungan.  

urut payudara
Urut payudara ternyata bermanfaat untuk mengetatkan payudara. Lakukan masagge setiap hari pada waktu menjelang mandi (pagi dan petang) sebelum melakukan massage olesi dengan minyak zaitun atau minyak kelapa. Urut dilakukan dengan gerakan memutar sekitar payudara mengikut arah jam sebanyak 10 hingga 20 kali hitungan. Kemudian lakukan gerakan ringan atas-bawah menggunakan kedua tangan. Caranya tangan kanan memegang payudara bahagian atas dan tangan kiri memegang payudara bahagian bawah, lalu lakukan urutan ringan dari bawah ke atas dan sebaliknya secara bergilir-gilir.

 
Urutan payudara Menggunakan Cream Pengencang Payudara Herba
Menggunakan cream pengencang payudara adalah cara paling praktikal untuk mengetatkan payudara, tapi malangnya beberapa produk tidak selamat untuk digunakan kerana mengandungi mercury, zat yang tidak selamat bagi wanita bahkan boleh mencetuskan kanser payudara.

Untuk hasil yang selamat dan sihat gunakan produk cream pengencang payudara herba Oris Breast yang akan membuat kulit payudara semakin kencang, lembut, lebih putih dan yang pasti akan lebih sihat. Oris Breast mengandungi bahan-bahan herba semula jadi yang mampu memelihara payudara kembali pada bentuk yang anda idamkan.