Maklumat CHOW JACK Menghina Sambutan Hari Raya Aidilftiri



Chow Jack sangat terkenal dengan kenyataan-kenyataan provokasi yang menghina, memaki hamun, menyumpah seranah Islam, Allah, Nabi Muhammad dan umat Islam. Beberapa laporan polis telah dibuat. Bahkan pengguna-pengguna Facebook juga telah mendedahkan identiti serta butiran dan maklumat tentang dirinya.

Difahamkan, pemuda Cina dengan butiran dan maklumat diri yang didedahkan itu, telah membuat laporan polis dan menafikan itu Chow Jack adalah dirinya. Sebaliknya menuduh, akaun Facebooknya telah dipalsukan.

Tiada tindakan penyiasatan dilakukan oleh pihak berkuasa terhadap Chow Jack dan provokasi-provokasi yang dilakukannya.

Ironinya, selepas laporan polis tersebut, CHOW JACK turut menghilangkan diri dan tidak lagi membuat sebarang provokasi dalam Facebook!

Seandainya benar seperti yang didakwa, sekiranya pihak berkuasa sekadar bersikap sambil lewa sepeti sekarang, kejadian-kejadian sebegini akan bertambah parah.

Kemarahan orang ramai khususnya umat Islam terhadap provokator-provokator yang langsung tidak menghormati Islam dan umat Islam, nampaknya semakin tidak terbendung. Kemarahan mereka semakin memuncak apabila pihak berkuasa, khususnya Pejabat Peguam Negara pula melakukan pendakwaan berpilih-pilih dan hanya mengenakan tindakan terhadap orang Melayu semata-mata, sekalipun tiada sebarang laporan polis sepertimana yang dilakukan ke atas KIKI KAMARUDDIN.

Seandainya, keadaan ini berterusan, Malaysia akan berhadapan dengan kancah pergolakan kaum yang teruk. Pihak berkuasa seharusnya membanteras dan membendung sebarang provokasi perkauman dan keagamaan dari awal lagi, bukan hanya menunggu nasi telah menjadi bubur.

Biarpun secara peribadi, kami di TFK kurang dapat menerima dakwaan penghantar e-mel tersebut, namun kami melihat situasi ini sangat tidak sihat kerana amran 'keras' tersebut lebih menjurus kepada situasi anarki dan kekacauan yang lebih besar.