Astro Bayar Azwan Ali RM10.000 Untuk Maki Hamun MasterChef

AZWAN Ali hari ini mendedahkan bahawa dirinya dibayar oleh pihak Astro untuk mencetuskan suasana panas  dan kecoh ketika beliau menjadi salah seorang peserta MasterChef musim kedua.

Azwan Ali berkata, bagi tugasan tersebut beliau dibayar ribuan ringgit, hanya untuk  ‘memaki hamun’ peserta lain.

“Sudah 25 tahun saya jadi artis. ALLAH itu Maha Mengatur semuanya. Saya pernah naik, saya pernah jatuh. Tapi di saat saya jatuh, saya tak terduduk. Orang saja anggap yang saya terduduk. Saya tahu pada ketika itu, musuh-musuh saya semua bertepuk tangan.

“Tapi hakikatnya orang tak tahu yang rezeki saya tidak pernah putus. Bila agak lama saya tidak muncul di mana-mana program TV, orang bertanya pada saya, “Kau dah lama tak keluar tv. takde ‘job ‘eh, kau buat apa? Memang itu soalan yang berbisa untuk saya telan.

“Saya akui saya memang pernah tidak dapat apa-apa tawaran. Tapi ALLAH Maha Kaya. Pihak Astro pernah tawarkan saya tugas memaki hamun para peserta MasterChef Selebrti untuk musim dua tahun lepas. Untuk’ job’ itu saja, saya dibayar ribuan ringgit,” katanya pada Sidang Media Program-program Astro Sempena Aidilfitri dan Majlis Berbuka Puasa bertempat di hotel Royal Chulan, Kuala Lumpur semalam.

Jelas Azwan lagi, beliau tidak kisah dengan pandangan orang ramai yang tidak menyukai caranya dan cuba menjatuhkannya.

“Pihak Astro siap bagi saya Astro On The Go lagi. Saya tak perlu susah-susah nak ke Astro, nak keluar TV. Saya duduk rumah jer, duit masuk. Malah program-program saya seperti Sembang Teh Tarik mendapat rating yang tinggi.

“Jadi saya tak kisah, kalau orang tak suka, benci dan menyampah dengan saya, saya tak peduli semua itu,” katanya.

Terdahulu baru-baru ini menerusi laman Twitternya Azwan Ali pernah mencetuskan kontroversi di mana beliau telah menulis yang  berbunyi, "juadah yang dibelinya di bazar Ramadan kebanyakan rasa macam sampah".

Hinaan itu, telah membangkitkan kemarahan di kalangan perniaga bazar. Malah mendapat kecaman orang ramai.