Identiti Budak Yang Ada Dalam Video Menghina Hari Raya Aidilfitri

Video seorang individu menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama 3 ekor anjing (klik sini) sebenarnya pelaku di dalam video tersebut adalah seorang wanita berusia 38 tahun yang berasal dari Kuala Lumpur.

Wanita yang dikenali sebagai Chetz Yusof juga merupakan seorang penganut Islam dan mendakwa video yang disiarkan itu sudah berusia 3 tahun dan mempertikaikan kenapa baru sekarang ianya menjadi isu ‘hina Islam’.

Menurut wanita yang berkerjaya sebagai juruteknik, tujuannya memuat naik video itu bukan untuk menghina agama Islam tetapi video tersebut untuk memberikan pendidikan kepada masyarakat di luar sana mengenai penjagaan dan kebersihan anjing seperti mana yang dilakukannya.

Dia juga mendakwa yang video ini tidak sepatutnya menjadi kontroversi dan dia juga memberitahu orang Melayu sebenarnya terlalu sensitif dan turut mengatakan yang membela anjing tidak haram, kalau basah kita samak, kata wanita yang juga memberitahu beliau mempunyai 8 ekor anjing dalam belaannya.

Wanita ini juga tidak takut kepada tindakan oleh pihak berkuasa yang akan dikenakan kepadanya, cuma hanya risau ianya membuang masa dirinya dengan membuat laporan dan statement polis nanti.

VIDEO SIAPA SEBENARNYA CHETZ YUSOF