Ustaz Azhar Idrus Diharamkan Berceramah Di Kelantan


Gua diberitahu yang Penceramah Bebas, Ustaz Azhar Idrus telah diharamkan untuk berceramah di negeri Kelantan..

Alasan yang pihak Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) beri ialah, Ustaz Azhar tak mempunyai tauliah untuk berceramah di negeri tersebut.

Gua jadi konfius, bukan ke selama ni puak-puak PAS selalu pertikaikan pasal wajib ada tauliah sebelum berceramah? Ini termasuklah dari "ulamak" baru dorang iaitu Bob Lokman yang baru ni ada kes di Selangor.

Bila Bob Lokman dikenakan tindakan oleh JAIS tak berapa lama dulu sebab berceramah tanpa tauliah di Selangor, habis meroyan puak-puak PAS seluruh negara.

Dorang hentam JAIS dan kerajaan BN.., kononnya dalam Islam tak pernah ditetapkan perlu ada tauliah kalau nak sampaikan ilmu Allah.

Sekarang ni apa sudah jadi baii? Bila kena batang hidung sendiri, baru tau kena wajibkan tauliah? MAIK pandai pulak tiru undang-undang UMNO yee.. Dulu kata UMNO tu jahiliyah.., sekarang apa cerita beb?

Bagi gua, ini bukti kukuh bahawa PAS ni semua memang HIPOKRIT!! Dorang puji melambung masa Ustaz Azhar kutuk UMNO, tapi dorang HARAMKAN dia masuk Kelantan hanya kerana dia kritik Nik Aziz..

Apa dorang ingat Nik Aziz tu maksum ke sampai langsung tak boleh kebna kritik? Mangkuk hayun betul!!